Els telecentres

|



Al 2006 France Telecom va realitzar una enquesta de la que s’extreia que només el 40 % de la població espanyola accedia amb freqüència a Internet. Els últims estudis de finals de 2008 mostren que aquest percentatge ha augmentat en un 10%, però tot i així continua sent molt poc. Més alarmant és el fet de que, segons les mateixes enquestes, més d’un 30% de la població considera que Internet no li és útil per a res. Per fomentar l’ús de la xarxa i ensenyar les perspectives i noves oportunitats que aquesta pot oferir als ciutadans, sobretot a aquells que per les seves circumstàncies personals puguin quedar-ne exclosos (usuaris de les zones rurals i urbà-marginals), s’estan desenvolupant les xarxes de telecentres. A nivell espanyol és el Ministeri d’Indústria qui les impulsa, desenvolupades a través de l’entitat pública “red.es”; en l'àmbit català és la Generalitat qui ha engegat un projecte propi: la Xarxa de Telecentres de Catalunya. L’objectiu principal del telecentre és no només el d’oferir un lloc des d’on accedir a Internet, sinó el d’esdevenir autèntics punts d’assesorament i formació ciutadana en l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), oferint recursos tecnològics que poden ser des de sistemes d'informació agrícoles o ramaders, fins a aplicacions de telemedicina que permetin realitzar consultes a experts i diagnòstics a distància, passant per programes de suport a l’educació o de suport al desenvolupament d’iniciatives empresarials. Amb tot això es vol també evitar l’èxode d’emprenedors, professionals i treballadors qualificats cap a zones més industrialitzades, així com atreure noves activitats i persones cap al seu territori.
A Youtube hi ha vídeos explicatius molt entenedors.



Aquest és de la Xarxa de Telecentres de Catalunya. Si voleu veure el de la Red Española de Telecentros, aneu a la versió castellana d'aquest article, que ve a continuació.





En 2006 France Telecom realizó una encuesta de la que se extraía que sólo el 40% de la población española usaba frecuentemente Internet. Los últimos estudios apuntan que ese porcentaje ha aumentado en un 10% pero sigue siendo muy poco. Más alarmante es el hecho de que, según las mismas encuestas, más de un 30% de la población considera que Internet no le sirve para nada. Para fomentar el uso de la red y mostrar las perspectivas y nuevas oportunidades que esta puede ofrecer a los ciudadanos, sobretodo a aquellos que por sus circunstancias personales pueden quedar excluídos (usuarios de zonas rurales y urbano-marginales, se están desarrollando las redes de telecentros. A nivel español es el Ministerio de Indústria quien las impulsa, desarrolladas a través de la entidad pública "red.es"; en el ámbito catalán la Generalitat ha iniciado un proyecto propio: la "Xarxa de Telecentres de Catalunya". El objetivo principal del telecentro no sólo es ofrecer un lugar desde el que acceder a Internet, sinó convertirse en auténticos centros de asesoramiento y formación ciudadana en el uso de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación (TIC, ofreciendo recursos tecnológicos que pueden ir desde sistemas de información agrícolas o ramaderos, hasta a aplicaciones de telemedicina que permitan realizar consultas a expertos y diagnósticos a distancia, pasando por programas de apoyo a la educación o al desarrollo de iniciativas empresariales. Con todo esto se quiere también evitar el éxodo de emprendedores, profesionales y trabajadores cualificados hacia zonas más industrializadas, así como atraer nuevas actividades y personas hacia su territorio.
En Youtube hay varios vídeos explicativos muy claros.



Este es sobre la Red Española de Telecentros. Si queréis ver el de la Red de telecentros de Cataluña, id a la versión catalana de este artículo.


No hay comentarios: